آیا ارتودنسی در دوره بارداری بی ضرر است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 8 دی 1400
بازدید : 236
نویسنده : mozhgan

زنان باردار یا کسانی که در آستانه بارداری هستند از ما میپرسند که آیا با وجود بارداری میتوان ارتودنسی دندان انجام داد یا خیر؟ با مجله اینترنتی دندانپزشکی ارتودکتر همراه باشید تا در این مقاله به پاسخ این سوال دست یابید. 

آیا ارتودنسی در دوره بارداری امکان پذیر است؟

دوره بارداری از جمله مهمترین و حساس ترین دوره های زندگی هر خانمی است. در این دوره بسیاری از درمان های پزشکی و همچنین مصرف اغلب داروها و یا مکمل ها ممنوع است زیرا ممکن است برای سلامتی مادر و جنین مضر باشند. اما به نظر نمیرسد که درمان ارتودنسی دندان در این دوره ممنوع باشد. بنابراین بله، این درمان امکانپذیر است و تحت شرایطی، میتوانید زمانی که باردار هستید، توسط یک متخصص ارتودنسی خوب طول درمان با بریس ها را آغاز کنید.

نکاتی که خانم های باردار باید در خصوص ارتودنسی بدانند

زنانی که در طول ارتودنسی باردار شده اند میتوانند با احتیاط و زیر نظر متخصص ارتودنسی دندان خود ادامه طول درمان خود را سپری کنند. ففظ باید به این نکته توجه کنند که علاوه بر متخصصشان، باید به یک دندانپزشک عمومی خوب هم سر بزنند و تمام ملاقات ها یا جلسات ویزیت دندانپزشکی و ارتودنسی را با متخصص زنان و زایمان خود هماهنگ کنند. خانم هایی که قصد بارداری دارند و میخواهند در طول بارداری درمان ارتودنسی و دندانپزشکی بارداری را شروع کنند هرچند که میتوانند اینکار را انجام دهند، اما بهتر است که صبر کنند تا بارداری و شیردهی آن ها تمام شود. زیرا ارتودنسی برخی چالش هایی را برای افراد پیش می آورد که ممکن است صبر و تحمل مادر باردار را تحت تاثیر قرار داده و برایش ناخوشایند شود.

بهترین روش ارتودنسی برای خانم های باردار چیست؟

خانم های باردار نیازهای ویژه ای دارند و ممکن است هر دستگاه ارتودنسی یا هر روش ارتودنسی برای آن ها مناسب نباشد. بهترین روش های ارتودنسی که بهترین متخصص ارتودنسی میتواند برای یک خانم باردار در نظر بگیرد عبارتند از:

ارتودنسی ثابت فلزی

رایجترین روش ارتودنسی، استفاده از بریس های فلزی ثابت است که تحت عنوان ارتودنسی ثابترنگی شناخته میشود.

ارتودنسی متحرک اینویزیلاین

ارتودنسی با دستگاه های متحرک با قابیلیت جابجایی نیز برای خانم های باردار یک گزینه ایده آل محسوب میشود. چنانچه با ارتودنسی ثابت راحت نیستید میتوانید یکی از دستگاه های ارتودنسی متحرک را برای دوره درمان خودتان انتخاب کنید.

درمان با ریتینرها

در بعضی موارد، مشکلات ارتودنسی ممکن است بسیار جزئی باشد. در این موارد ممکن است استفاده از نگهدارنده ها کافی باشد.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com